Klanten van Nationale-Nederlanden die door de coronacrisis hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen, kunnen gebruik maken van een maatwerkaanpak. Dit is een reeds bestaande set van regelingen die de bank al langer aanbiedt aan hypotheekklanten met financiële problemen. Een voorbeeld hiervan is de betaalpauze, waarbij klanten tijdelijk geen rente en aflossing betalen.
De betaalpauze op maat
Maatwerk kan bijvoorbeeld betekenen dat er drie maanden geen hypotheeklasten betaald hoeven te worden, maar die periode kan ook korter of langer zijn. Door tijdelijke financiële ruimte te bieden, is de kans groter dat klanten in hun huis kunnen blijven wonen. Nationale-Nederlanden biedt de mogelijkheid voor uitstel van betaling ook voor klanten met een consumptief krediet.
Marcel Zuidam, CEO Nationale-Nederlanden Bank: ‘We krijgen momenteel dagelijks verschillende vragen van klanten die zich zorgen maken over hun hypotheeklasten. Vooral van ondernemers en zzp’-ers die direct de gevolgen merken van de coronacrisis. We hebben tijdens de kredietcrisis veel ervaring opgedaan met het ondersteunen van klanten die financiële problemen hebben. Deze ervaring komt ons goed van pas bij het helpen van mensen die nu geraakt worden. Het gaat hierbij altijd om maatwerk, waarbij de situatie van de klant ons uitgangspunt is’.
Over Nationale-Nederlanden Bank
Nationale-Nederlanden Bank N.V. (NN Bank) biedt ongeveer 1 miljoen voornamelijk Nederlandse klanten financiële diensten op het gebied van sparen, banksparen, beleggen, hypotheken en kredietverlening. NN Bank is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).